Vs: Ehdotuksia

This is a message from Alpo Heinonen <alpo.heinonen@xxxxxx>

----------
> Lähettäjä: Mauno Ritola <ritola@xxxxxxxxxx>
> Vastaanottaja: dx@xxxxxxxxxxxxx
> Kopio: sdxl@xxxxxx
> Aihe: Re: Ehdotuksia
> Päivä: 29. lokakuuta 1998 16:14

> Ajattelin pelkästään maantieteellistä pohjois-etelä-kerrointa. Esim.
> Lemmenjoelta Helsinkiin kahdesta yhteen, jokainen 100 km etelään päin
yksi
> kymmenys pois.

Miten siis? Lemmenjoella saa 2 pistettä, Rovaniemellä 1,7... Helsingissä
1???

 Mutta ehkäpä sekin on syytä unohtaa, huomioiden IS:n
> aiheelliset kommentit monimutkaisuudesta. Itse kyllä pystyn selvittämään,
> missä olen kuunnellut minkäkin aseman, raporttivihoistani. Ei kai yleensä
> kuuntelijoilla ole kovin monta QTH:ta?

Väitän, että tämänkaltainen uudistus on toimimaton.
Pohjois-etelä-kilometrit eivät toimi kuvaamallasi tavalla. Eri maanosien
kuuntelussa eri osat Suomea- milloin etelä, milloin itä, länsi tai
pohjoinen ovat edullisia kuuntelupaikkoja. Ota huomioon myös huomioon
vuodenaikojen vaihtelu, joka ei välttämättä pohjoisen asukeille ole
edullinen (kesäaika!), Yksinkertaisinta ja järkevintä olisi pysyttäytyä
nykyisessä sanoisinko ENITEN TASA-ARVOISESSA ja vähiten spekulaatiota
aiheuttavassa systeemissä eli piste/ asema. Kerroinsysteemeillä saadaan
tietysti mullistettua rankkia, mutta väittäisin, että nykyisten jäsenten
kesken kuitenkin. Jos pisteet kiinnostavat kuka tahansa riittävän innokas
menee kuuntelemaan paikkaan, missä kuuluu helmiä kansioihin. Kilpailuvietin
EN USKO tuovan montakaan uutta jäsentä jalon??! harrasteemme pariin. Jos
nuorten halutaan menestyä annettakoon heille NUORUUSKERROIN -pistesaldon
mukaan vaikkapa 10-50! Heh-heh!

Tärkeimpiä kuuntelijoille lienevät kuitenkin uudet mukavat kuullut asemat
kuin tyhjänpäiväiset pisteet. Joten parempi kuin teennäinen pisteuudistus
voisi olla JHU:n mainitsema rankin lopetus!

Hirteishuumoilla (ehkä joillekin tärkeäänkin) keskusteluun suhtautuva

AHE Alpo Heinonen, Rovaniemen maalaiskunta