Vs: [DX] Antenneista

Moi

Vähän on näistä kokemuksia: teimme HPU:n kanssa mökilleni kesällä
koekappaleen Super Kaz antennista. Aikaa meni antennin tekoon vain tunti.
Tosin viimeistelyä olisi vielä riittänyt jos antennista haluaa pysyvän.
Kyseessä oli kokeilu ja yllätys oli suuri kun antennia myöhemmin testasin.
Super Kaz peittosi n. 50 metrisen lanka antennin keposasti. Suuntaus hyvä
ja poisti häiriöitä tehokkaasti. Pitäisi toimia yhtä hyvin niin MW kun SW
kuuntelussa, koska oli kesä en keskiaaltoja päässyt testaamaan. Hinta-laatu
suhde todella hyvä: antennin teko tarpeisiin menee rahaa parikymppiä +
koksi !

Suosittelen ainakin kokeilemaan, etenkin kun on helppo kasata ja mahtuu
isommalle pihalle (perus KAZ mahtuukin jo rivitalon pihalle!). Omat testit
jatkuvat  kevällä.

T: JPI

----------
> Lähettäjä: Teemu Juurinen <teemu.juurinen@xxxxxxxx>
> Vastaanottaja: dx@xxxxxxxxxxxxxxxx
> Aihe: [DX] Antenneista
> Päivä: 30. marraskuuta 2001 11:04
>

> Ajattelin rakentaa muutaman uuden antennin ja toivoisin kommentteja
takakeila-antenneista. Millaiset mitoitukset toimivat parhaiten MW.llä,
voiko käyttää koksisyöttöä, tarvitaanko balun, montako vastapainoa,
maadoitus jne. Rakentelen antennit läheiseen metsään, jossa minulla on jo
yksi lanka-antenni koksisyötöllä. Haluaisin käyttää samaa koksia kaikille
antenneille, joten tarvitsen jonkilaisen antennivaihtoreleen. Onko näistä
kenelläkään kokemuksia?

> 73's
> TEJ

> Copyright (c) Hard-Core-DX.com
>
> Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document
under the terms of the GNU Free Documentation License, Version 1.1 or any
later version published by the Free Software Foundation; with no Invariant
Sections, no Front-Cover Texts, and no Back-Cover Text. A copy of the
license is available in http://www.gnu.org/copyleft/fdl.txt.