[DX] verifioinnit yms.

Aloitin dx-kuuntelun vuonna 1979, jolloin myös innokkasti  keräilin kortteja ym. kamaa.. jotkut "verifioinnit" sain jo tuolloin - näin myöhemmin ajatellen  - heppoisin perustein. Kuitenkin itse pyrin rehellisyyteen, eli tunnistin asemat, jotka saivat raporttejani.

Nyt, luettuani jo harrastukseni alkuajoista dx-kuuntelun asemille tuottamista vaivoista, olen 10v ajan tyytynyt siihin iloon, jonka uuden aseman kuuleminen tuottaa. Arkielämässäni ei kuuntelumahdollisuutta ole, mutta kaikki lomani (syys-, joulu- ja hiihto-) paria poikkeusta lukuunottamatta olen viettänyt mökillä nauttien dx-kuuntelusta sinällään. Olen vihkooni kerännyt lokeja ja oppinut lisää arvaamattomista kelivaihteluista lähettämättä raporttiakaan. Olen ollut - ja olen - tyytyväinen aina uuden aseman kuultuani (vaikkei se tosiaankaan jokapäiväistä ole) ja siinä harrastuksen perimmäinen ilo onkin: uutta jostain kaukaa...

Ei tarvitse miettiä allekirjoittajan "oikeuksia", postinkulkua, väärennöksiä, tulkintoja, pisteitä, kilpailijoita, "mikä on hyväksyttävä verifiointi"...    Silti kaikki kunnia keräilijöille, koska heidän lokauksensa ja saavutukset (naurettavine väittelyineenkin) antavat apua ja vinkkiä meille muillekin.

Tässäpä tämän perjantain vuodatus.

Hyvät joulut kaikille!