Re: [DX] Ascomin PLC -laitteiden taajuduet (fwd)

Re: [DX] Ascomin PLC -laitteiden taajuduet (fwd)

Moi,
Tilannehan on vieläkin pahempi 2 MHz esim 2,4 MHz kohdalla tietää häiriöitä 1,4-3,4 MHz, eli Keskiaaltojen toimivampi yläpää, 120 mb ja 90 mb kokonaan,

4,8 Mhz HÄIRITSEE 3,8-5,8 MHz eli 60 mb meni siinä,
8,4 MHz häiriökaista on 7,4-9,4 MHz eli suhteellisen vähäm yleisradiokaistoille osuva, kuitenkin 41 mb:n ylätaajuuksille. 10,8 toimii 9,8-11,8 MHz eli 31 ja 25 mb:n yleisradiokaistoilla. 19,8 ei osuisi yleisradiobandille, mutta 22,4 MHz tuhoaisi 13 mb:n...

Näyttöisi lähinnä siltä, että taajuusjaolla halutaan estää, ettei PLC häiritse itse itseään, muusta ei ole juuri välitetty, no hyötyliikennealueita en tässä ryhdy läpi käymään...

KUTEN TODETTUA PLC-HANKKEET OLISI JÄRKEVINTÄ KUOPATA 2 KM:n SYVYYTEEN PERUSKALLIOON, SINNE MINNE KAIKKI HAITALLINEN ONGELMAJÄTE KUULUUKIN!!!

Ystävällisesti Teidän,

Alpo Heinonen
Rovaniemi

Alpo Heinonen
Rovaniemi, Finland
http://personal.inet.fi/koti/alpo.heinonen/

NRD 525
"A weak voice from the Finnish Arctic Circle"