Re: [DX] Jenkkikeliä

Roikuin muutaman minuutin 0340 UTC taajuudella 1640 kHz, jossa parin biisin verran tuli musaa, joka tuntui REL-formaatilta. Kuuluvuus tuosta eteenpäin oli kuitenkin heikohko, joten en saanut tunnistettua. Olisiko ollut JNU:n mainitsema KFNY?

0200-0400 UTC tuli 1660:llä vahvasti talk-asema, joka puhui kaukoidän murteita. Onko WWRU, NJ niitä ARK:n mainitsemia dominantteja? Minä kun olen tällainen uusaloittelija, viimeksi olin jenkkikeleillä talvella 1999/2000 ja sitä ennen auringonpilkkuminimin aikoihin 1987, niin kelpaa dominantitkin... Olen ollut hieman huolissani, kun olen lueskellut kommentteja jenkkikeleistä: viime yönä tuli ensimmäisen kerran näillä minun vermeilläni (K9AY ja AR7030Plus) jenkkejä tänä talvena raportoitavasti. Ennätin jo tuumaamaan, että joko K9AY:n vahvistus ei riitä tai sitten QTH keskellä kaupunkia suuren vaaran katveessa (Outokumpu on minun ja NA:n välissä) estävät jenkkien kuulumisen. Niinpä sitten iloitsin suuresti WWZN 1510:n ESPN-ohjelmastakin!

Aamukuuntelun estää tehokkaasti naapurin isännän teräfirma, jonka tuotantohalli sijaitsee n. 40 metrin päässä antennistani. Joka arkiaamu klo 0500 UTC käynnistyy joku perhanan rälläkkä, joka puurouttaa koko MW-alueen ja osan tropiikkibandeistakin. Onneksi saan K9AY:n looppia vaihtamalla vaimennettua häiriöt, mutta silloin käytössä on lähinnä etelästä poimiva looppi ja sillä ei sitten paljoa dixailla aamukeleillä.

Seuraava vuorokausi menee reissussa -olisi ollut kiva katsoa tämän iltapäivän aasialaiskelit, kun missasin eiliset.

Happy hunting!

PEV
Outokumpu