[DX] Loppiaisen seudun kuultua..

Tervehdys! Olen juuri palannut mökiltä Luumäeltä, jossa käytössäni on HÄIRIÖTTÖMYYDEN lisäksi 50m lanka ja minulle uusi Icom R-75 - ja tietysti vanha kunnonYaesun  FRT-xxx ant.viritin. Joulun ajat menivät suuremmitta keleittä.. pelkkää purinaa keskiaalloilla.

Olin kuulolla myös "pitkän" loppiaisen ja tulosta tuli jo ihan eri tavalla. Seuraavassa joitain:

To 6.1

Brittejä aamulla ja päivällä erittäin selkeästi. Minulle uutena (muistaakseni) BBC R Nottingham.

Pe 7.1 - Nyt se vasta alkoi!

Useilla 10-taajuuksilla asemia:
UTC 02 1660 WGIT, Canovanas "Gigante" - hetken lujaa
..vaimon kuskaus Kouvolaan junaan ja äkkiä takaisin..

0445    1680    WTTM Lindenwold,NJ
0455    1700    WJCC Miami, FL ranskaa (ainakin kuullosti.. ;))
0515    1400    CBG Gander CBC-ohjelmalla (ja kuulutuksella)
0525    1470     Ei kuulunut hyvin, uskoisin olevan (siis olin kuulevinani..) WMBD Peoria,IL espanjaksi
0725    1570    Mikä lie.. rauhallista esp. puheohjelmaa, kuului tosi hyvin "" noin 10 min ajan, mainitsi sanaa Mexicana, mutta ei aavistustakaan
0647    1566    BBC R Bristol idasi selkeästi kaupallisen vaihtoehdon alla
0705    1300 WOOD Grand Rapids,MI kävi voimakkaana idin ajan

8.1 tuli kelit "nukuttua" aamulla illan turmiollisten harrastusten johdosta, mutta tänä aamuna

9.1
0435    1510    WWZN, Boston vauhdikasta menoa
0530    1700 UNID, luulisin KBGG Des Moines, "hauskaa" Frasier tyypistä phne-in ohjlemaa (ilmeisesti valtakunnallista, kun antoi eri puh.nroita eri puolille mannerta), jonka nimikin kuullosti olevan jotain Dr. Cochrane tms.. kuului puolisen tuntia vahvasti, mutta en minä onneton siitä idiä havainnut - ja nauhuria en omista/käytä.
0610    1660    KQWB, West Fargo, ND voimakas signaali ja jutusteli mm. urheilusta
0656    1650    KCNZ Cedar Falls, IA kuului aikansa kuin paikallisasema, antoi idinsä ja jopa täsmäävän kellonajan..

Taas kotona Vihdissä, 10m ulko"antenni" ja sivilisaation melu..

Terv

PPU