Date: Sat, 8 Jan 2005 21:00:43 +0200 From: "Jouko Huuskonen" <jouko.huuskonen@xxxxxxxxxx>
Subject: [DX] Niitänäitä mm. solidaarisuutta....

Eilen ainakin oli mukavat SW-kelit Aasian suuntaan. Kuulin ensimmäisen kerran elämässäni Bangkokin Pekka Poudan aseman: BANGKOK METEOROLOGICAL RADIOn taajuudella 8743 USB 13 UTC. Omasta mielestäni kyseessä on tosi kiva sieppaus näissä urbaaneissa häiriöisissä olosuhteissa. Yksikin tämän kaltainen eksoottinen asema riittää antamaan puhtia harrastukseen pitkäksi aikaa.

"Kadehdin" terveellä tavalla Ponkamon Mattia (MOP). Matti onnistui kuulemaan CATHOLIC RADIO NETWORKin 4960 kHz. Ikävä kyllä hän on ollut turhan vaatimaton, eikä ole vihjannut asemaa mihinkään. Ainakin on todistettu, että Matin Drake R-4C on edelleen kova sana.Onhan siinä mm. "notsi"...

Ehkä joskus ensi viikolla vuodenvaihteen kiireiden jälkeen meillä on IRA n, Ilkka Rainion kanssa mahdollisuus asentaa nuo aikaisemmin mainitsemani Muratan 2,4- ja 3,0 kHz suotimet. Rx on AOR 7030 Plus. Olen pihalla tekniikasta, joten luotan ilkan suosiolliseen apuun.

Ikävä kyllä Turussa ei ole enää paikallistoimintaa. Minulle riittää meidän kolmen välinen email-kirjeenvaihto. Sähköposti ja netti ovat nykyisin oleellinen osa DX-harrastusta. Totta kai otamme silloin tällöin ns. nokkokusot kuten Matti hamssina asian ilmaisee.
Terveisiä kaikille emailin kautta tutuiksi tulleille DX-harrastajille!
73´s
Jokke JKH
Mälikkälä/Turku