[DX] Clusiven tallennuksesta ja nimeamisesta

At 16:41 24.1.2005, Håkan Sundman wrote:
>Pdf-tiedoston tallennuksessa ei ole ongelmia mutta ehdotan muutosta
>tiedostonimeen. Nyt esim. clusive 0104 ja 0105 tallentuvat peräkkäin jne.
>Mielummin 0401, 0402 jne 0501 jne jolloin tallennus automaattisesti
>numerojärjestyksessä. Vastaus että tiedostonimen voi itse vaihtaa on
>mielestäni väärä!

Jos tämä detalji on merkitsevä, niin asia on hyvin helposti
toteutettavissa.

Jim Solatie:
>Nyt kun paperiversio on (valitettavasti) historiaa, niin mielelläni
>tallentaisin Clusiven PDF:t koneelle, mutta ainakaan tänään se ei
>onnistunut. Johtuuko se omien taitojeni puutteesta, vai onko Acrobatissa
>päällä joku suojaus? Jos on, niin sen voisi tilaajille mielestäni poistaa.

Acrobathan on henkilökohtainen sovellus, jossa (ilmais)versiosta
riippuen tallennustoimintoa ei välttämättä ole. Ei ainakaan pdf:n
muokkaustyökaluja (joita kuulemma linuxille tehdyssä ilmaisversiossa
olisi, mutta saatan olla tässä väärässä).

"Normaali" ratkaisu olisi sellainen, että lehden ilmestymisilmoituksen
linkistä vähät välitetään (se johtaa tiedoston avaamiseen ja printtaaminenkin
onnistuu samalla). Sen sijaan mennään Clusiven sivun private-hakemistoon
ja klikataan totuttuun tapaan hiiren oikealla näppäimellä lehden
tiedostolinkkiä, ja valitaan toiminto "save as"/"Tallenna nimellä",
jolloin lehti imuroitunee tallennettuna kovalevylle alta aikayksikön n.

Vielä hienostuneempi tapa, koska siinä saa tehdä asiat vaikeasti,
on jättää avattu tiedosto auki Acrobatiin, mennä juurilevyn temp-hakemistoon
jolle alasladatut tiedostot väliaikaisesti tallennetaan, ja kopioidaan se
hakemistoon X jonne Clusiven pdf:t kerätään...

Kas näin, hyvällä tuurilla vastasinkin johonkin kysymykseen ihan
vahingossa.

73's JLN