[DX] TA-keliä

Tänä aamuna taisi olla jonkinmoiset kelit Atlantin yli, ehkäpä melko hyvätkin? Olen vain muutaman kerran onnistunut kuulemaan TA-asemia neljän kuukauden ikäisellä itään sojottavalla 95-metrisellä langalla. Taitaa tällä langalla kuitenkin olla jonkin verran myös takakeilavaikutusta.

Tänä aamuna 0610-07 UTC ainakin nämä taajuudet olivat auki: 1500, 1510, 1560, 1620 (WDHD ?), 1660, 1680 ja 1700. Minulla on aavistus, että taajuuden 1560 asema oli WQEW New York ja px Disney?

Mali vaelteli eilen illalla ihmeellisesti. Ensin asema kuului "vakiotaajuudellaan" 4786,9 kHz, hetkeä myöhemmin taajuus oli 4787,87 kHz ja tänä aamuna 4787,93 kHz.

Olen ollut tyytyväinen Muratan 2,4 kHz suotimeen. Se oli hyvä hankinta. TNX JNU.Tämän aamun parhaat asetukset AOR:n kanssa taajuudella 1560 kHz olivat: PBS +0,8, bw 2,4 kHz ja mode LSB. LSB taitaa sopia hyvin ainakin MW-kuunteluun.

Myönteinen yllätys nuo jenkkikelit. Täytyy osata nauttia pienistä asioista kuten yllätyksistä radioaalloilla ja leppoisasta koti-illasta hyvän ruoan merkeissä. Tänään kokkailen lasagnea tyyliin a lá Jokke. Jauhelihakastikkeen salaisuus on Taco seasoning mix. Valkoisessa kastikkeessa on rutosti juustoraastetta, valkosipulia ja viherpippuria. Täytyypä vielä kokeilla, jos SWR suostuisi kuulumaan tänään MW:llä.

73´s ja kelejä,
Jokke JKH
Maelikkaelae Monitoring Station

73´s de JKH Jokke