[DX] Tampereen radion Tammerkosken radioaseman taajuudet

At 21:10 16.3.2005 +0200, Alpo Heinonen wrote:
>PS. Anteeksi, jos olen taas vaivannut näillä törkykirjoituksillani.
>Minusta vain nämä Suomenkin radiohistorian vaiheet ovat erittäin
>mielenkiintoisia.

Kun nyt näihin vanhoihin taajuuksiin mentiin, niin tässäpä tietoa ajalta
ennen YLEä.
Joulukuussa 1924 Tampereen radio lähetti Tammerkosken rannassa Tampereen
teatterin takana olleesta kopista Tammerkosken yli vedetyllä antennilla
ainakin taajuuksilla 320 metriä (noin 937,5khz) ja 343 metriä (noin
875kHz). Näin kertoo aseman Iisalmesta saama 10.12.1924 päivätty
kuuluvuusraportti. Lisää asemasta
http://www.uta.fi/koskivoimaa/liikkuminen/1918-40/radio.htm

Jouni