From: "Alpo Heinonen" <alpo.dx@xxxxxxxxxx>
To: "Suomalaisten DX-lista" <dx@xxxxxxxxxxxxx>
Sent: Saturday, March 19, 2005 3:37 PM
Subject: Listan postituskäytäntö

Hei,
Kehitys tämän listan postituskäytännössä on siis ottanut askeleen taaksepäin ja täysin eri suuntaan kuin millään listalla, missä minä olen mukana (kokonaisuudessaan 6 kpl, josta näitä radioaiheisia 4, 1 muu harrastelista ja 1 työlista). Joustavassa systeemissä vastaus joko listalle tai henkilökohtaisestti on tehty täysin yhdenvertaiseksi.

Aiemmin tälläkin listalla on kirjoitettu viestimäärän turhasta paisumisesta. Nykyinen systeemi ei yhtään helpota sitä. Jos joku henkilö ei halyua postia joltakulta, niin yksinkertaisin tapa on laittaa kyseinen henkilö torjuttujen lähettäjien listaan, jos ilmoitus kyseiselle henkilölle ei tuota tulosta (kait lainsäädäntökin antaa mahdollisuuksia eitoivottujen viestien lähettäjieä kohtaan (en tiedä, mutta luulisin) Toki viestien sisällön pitänee tällöin olla jollain tavalla sairasta tms.

Normaalisti toki katson, mihin posti menee, mutta tässä tapauksessa vilasin nopeasti, että menee vain yhteen osoitteeseen, jonka kuvittelin olevan Jarin (nimi oli kuitenkin pidempi kuin normaali listan osoitteeksi määrittelemäni lyhyt DX.

Mitään listan postituskäytännön muuttumisesta kertovaa viestiä en hoksannut (tai se meni ohi silmieni). Joka tapauksessa pahoitteluni vielä kerran ja toiveeni, että paremmin nykyaikaiseen systeemiin palataan takaisin mahdollisimman pian (yksityisvastauksen vaatima henkilön e-mailosoitteen klikkaaminen tekstin joukosta, koko tekstin kopioiminen copy-paste-menetelmällä (jos haluaa kommentoida tiettyjä kohtia teksttissä) on mielestäni aivan jotain muuta kuin nykypäivän nopeaa ja kehittyvää sähköistä viestintää=

Lisäksi luulen, että näitä virhepostituksia voi sattua muillekin jatkossa. Ja henkilökohtaisten viestien joutuminen yleisille listoille ei ole kirjesalaisuudenkaan takia suotavaa (ja listan ylläpitäjämkin pitäisi tehdä kaikkensa, jottei moista tapahdu- vaikkakin lopullinen vastuu toki on kirjoittajalla) Omassa viestissäni sinänsä ei ole mitään niin eriskummaista, ettei sitä voisi kaikkikin lukea -ainut on, että se taas "tukki" joidenkin sellaisten ihmisten posteja, jotka eivät halunneet tuota viestiä tai jotka eivät vielä olleet asettaneet lähettäjäpersoonaani (e-mailosoitettani( torjuttujen joukkoon.

Parhain terveisin,

Alpo

Hei,

Muutin listan asetuksia pari päivää sitten niin, että vastaukset
oletusarvoisesti tulevat listalle. Sain pari henkilökohtaista palautetta
siitä, että ei ole suotavaa vastata listan julkisiin kommentteihin
henkilökohtaisesti. Kannattaa katsoa sitä To:-riviä kun lähettää postia.

73!

Risto