[DX] Vs: Re: Aamun kelit

Moro;
Hienosti on näköjään keli jatkunut ja painopiste NA:ssa eilistä enemmän. Aamun 1510:n kuvassa oli Boston voimakas (1510.02) fade out n 06 ut. Viimeinen piirturin noteeraus tent. KGA, joka on 1509.990 f/out vasta 0710 ut - oliko MR kuulolla, mittasit eilen ko taajuuden - silloinhan K-vaarassa tuli KGA vielä 09 ut! Eli minimi tulee  ...
73 tk

Tarmo Kontro
Kymenlaakso Polytechnic
PL 13
FIN-48231 Kotka
+358 44 7028 342
fax +358 5 2208209

Simossa ihan mukavat kelit, itse asiassa havainnoimmistani keleistä
parhaat (lue: ei ole ollut keleissä kehumista) tämän vuoden puolella.

Heräsin viime yönä klo 02 UTC ja kelit olivat menossa: kymmeniä jenkkitaajuuksia
auki 1100:n yläpuolella. Alapuolella pari kanadan saarten asemaa (sekä CBC:t
1070 ja 1140). Muutoin kelit tuttuun tyyliin järvien tienoolla. X-bandi oli
auki kohtalaisen hyvin. Idatut asemat online logissa.

Kelit eivät tuntuneet tuovan mitään uutta ja niin otin pienet torkut. 0430
soi kello uudestaan: edelleenkin asemia, mutta huomattavasti vähemmän.
Myöhemmin piti lähteä Rovaniemelle 0515 ja asemia jäi kuulumaan.

Indeksit näyttää edelleenkin hyviltä eli jos häiriö ei iske lähimmän 12 h
sisällä, ensi yönä on taas kelejä ja yöunet vähissä.

73's,
ARK

PS. Näin Jouni-Ilmaria Rovaniemellä, hyvän pääsiäisen toivotukset häneltä!
Kuin myös minulta.