[DX] Vs: EKD 500

Moro!
Nuo RM:ssa mainitut testit elokuussa tehtiin "real-dx" olosuhteessa ja korvakuulolta, mutta kyllä ainakin JSNn EKDn luettavuus päihitti NRD535:n. Luettavuustestit ovat aina vähän persoonakohtaisia ja niihin tulee suhtautua sillä mielellä. Elokuussa ainakin 3 kuuntelijaa kuunteli vertailua EKD/NRD. Itse olen vertaillut EKD/Icom9000. Siinä usein Icomin notch-pbt-asetukset pienentävät kohinaa ja tuovat aseman paremmin esille, joskin Icomia vaihaa tuo Icom-sound (bassoinen).
Mitä pitkien lankojen suhteen tulee, niin varmaan tuo EKD kestää aika hyvin - on sitä ainakin JSN Lapissa testaillut. Elokuussa oli max "vain" 400-500 m.

Vertailuissa kannattaa huomioida myös hintasuhteet, EKD n 1000 e, muut kalliimpia ...

73 tk

Tarmo Kontro
Kymenlaakso Polytechnic
PL 13
FIN-48231 Kotka
+358 44 7028 342
fax +358 5 2208209

Moi kaikki,

onkos tuo EKD 500 niin hyvä kuin uusin RM suitsuttaa? Onko testattu ja vertailtu  pitkillä langoilla MW:llä? Lapissa?

73's,
ARK