RE: [DX] Keliä sittenkin

Joo, keliä kyllä oli, vaikkakin aika sporadista - ja on vieläkin; KBRW Barrow kuului täällä Ruoveden horisontissa jo/vielä klo 1630 UTC.
Aamulla asemia feidaili täälläkin vielä klo 0800 UTC, jolloin esim KXEL 1540 innostui kuulumaan ihan nautittavasti. Pitkästä aikaa tuli raportoitua NA-asemia X-bandin alapuolelta, kun Coloradoon oli jonkinmoiset pistekelit ja KCUV 1510 ja KEZW 1430 sattuivat ns. hollille.
Kyllä minimiä kohti ollaan menossa. Olin kuuntelemassa viime vuonna tällä samassa paikassa amaan aikaan sunnilleen samoilla antenneilla, ja kelit ovat siihen verrattuna kyllä parantuneet. Asemat alkavat kuulumaan aikaisemmin ja kuuluvat voimakkaammin ja kelit kestävät pitempään. Jenkkikeliä oli vuosi sitten enemmän, mutta on tässä vielä pari aamua aikaa korjata tilanne.

73 de PUL