Re: [DX] dx engineering

Moi vielä.

Minulta tuli Super-KAZ alas syksyn myrskyjen yhteydessä, enkä enää jaksanut
pystyttää uutta mastoa sitä varten. Rakensinkin sitten pihalle Flagin, joka
eroaa EWE:stä vain siten, että syötön ja päätevastuksen yhdistää maalanka - ei
luonnollinen maa. Olen erittäin tyytyväinen kyseiseen antenniin. Se on
häiröttömämpi kuin S-Kaz oli. Suuntavaikutus on aika samanlainen. Vahvistus on
hiukan alhaisempi, mutta XYL:n mielestä se on nyt esteettisempi kuin entinen
ongenvapa-konstruktio takapihalla. On kuitenkin ilo kuunnella täysin
häiriötöntä bandia. Ennenkin minulla oli häiriötön paikka, mutta nyt häiriötaso
on laskenut edelleen Flagin myötä.

Tarkoituksena olisi mallintaa antenni EZNECillä tms., jotta saisin lehtijutun
jossain vaiheessa Radiomaailmaan. Suuntakuvio on kutakuinkin lumpeenlehden
muotoinen.

73

TAT