Re: [DX] Pirate Radio 603 - vuoden aseman uupuvat qusillit

Re: [DX] Pirate Radio 603 - vuoden aseman uupuvat qusillit

JKH kirjoitti:

"Tuskin minkään aseman vastaustavat kuuluvat mitenkään Suomen DX-Liitolle. Keräilyharrastuksesi on tässä tapauksessa mennyt pikkuisen liian pitkälle. Eikö pelkkä kuuntelu riitä?"

Kommentti väärinkäsitysten oikomiseksi:

Olen samaa mieltä, että SDXL ei vastaa millään tavalla asemien vastaamisesta. Olen samaa mieltä myös siitä, että dx-kuuntelu on JKH:n sanoja käyttäen "keräilyharrastus". Tuolla "keräilyllä" harvemmin tarkoitetaan jotain muuta kuin QSL-vastausten keräämistä. Toki nauhoituksiakin voi keräillä, mutta eivät ne yleensä ole niin sykähdyttäviä kuin QSL-kansion täytteet. Ja dx-kuuntelu on muutakin kuin qusillien keräämistä. Joku kerää qusilleja, toinen vain kuuntelee. Väitän kumminkin, että dx-kuuntelu -niminen harrastus loppuisi, jos mikään asema ei lähettäisi kuuntelijoille mitään palautetta (email, qsl tms.). Jos seuraa vaikka ns.rankkisotureiden (positiivinen ilmaus, kun itsekin sellainen jossain määrin olen) edesottamuksia, niin kyllä se kärkikaarti nimenomaan maita ja asemia kerää qusillien avulla. Mitäpä sitä hurskastelemaan tai kiistämään.

Olen kuitenkin ymmärtänyt niin, että vuoden asemaksi tulee yleensä valituksi asema, joka on dx-ystävällinen. Toisin sanoen kilpailussa ovat tavanomaisesti pärjänneet asemat, jotka suhtautuvat myönteisesti esimerkiksi dixareiden lähettämiin kuuluvuusraportteihin. Se oli yksi valintaperuste viime vuoden äänestyksessä niin minulla kuin monilla muillakin. Tietysti myös Pirate Radion ohjelmapolitiikka ja koko aseman idea herättivät laajaa huomiota tiedotusvälineissä ja dx-piireissä, mikä oli plussaa myös keskiaaltokuuntelulle ja sitä kautta dx-kuuntelulle.

Toinen kysymykseni koski SDXL:n vuoden asema-kunniakirjaa eikä siihen kysymykseen ole saatu vielä vastausta. Mielestäni SDXL voisi ottaa tämän QSL-asian hienovaraisesti puheeksi luovutettaessa Liiton kunniakirjaa. Monen kuuntelijan kortti on jäänyt tulematta, kun asema pantiin ilmeisesti "naftaliiniin" Mike Spenserin siirryttyä FM:lle pääkaupunkiseudulle. Liekö senkin tarina nyt loppu? Minusta SDXL:n tulee ajaa jäsentensä etuja, siksi me jäsenmaksuakin maksamme.

73 HAR

Luukku Plus paketilla pääset eroon tila- ja turvallisuusongelmista.
Hanki Luukku Plus ja helpotat elämääsi. http://www.mtv3.fi/luukku