Re: [DX] Vs: Re: MW-tilastoa?

Lainaus Risto Kotalampi <risto@xxxxxxxxxxxxx>:

> Ehdotin pari vuotta sitten juuri tätä, että SDXL:n alaiset julkaisut
> kierrättäisivät kaikki lokaukset (joko lokaajan, lokitoimittajan tai
> vapaaehtoisryhmän syöttämänä) Online Lokin kautta, jolloin tilastodatan
> saa helposti ulos. Nyt varmaan 90% niin tekeekin, mutta ongelma on juuri
>
> tuo puuttuva 10% jota saa edelleen käsin onkia useasta paikasta ja MR ja
>
> muut joutuvat tekemään suururakan homman kannsa.
>
> Kaikki muistanevat lopputuloksen, eli SDXL ei halua tällaista
> pakkolokaussysteemiä. Ehkä kohta tämäkin ajatus tulee takaisin pinnalle
> parin vuoden tauon jälkeen?

> [...]
Kaimani oikaisee taas kurveissa:

SDXL:n hallitus vastusti ainoastaan sitä, että julkaisujemme lokausten
tulisi ehdottomasti olla jo etukäteen ennen julkaisemista online logissa.
Hyvähän on, jos näin olisi, mutta syöttö jälkeenpäinkin riittää
tilastointiin. Muuten hallitus on (minun käsitykseni mukaan) tasan tarkkaan
samaa mieltä online login hyvyydestä kuin muutkin kirjoittajat ja toivoo,
että sen käyttö lähenisi 100-prosenttia hyvin pian.

Kun asia oli aikanaan tapeetilla (kevät-syksy 2004 muistaakseni), RKO
lupasi myös organisoida tuon mainitsemansa vapaaehtoisryhmän syöttämään
lokauksia online logiin, mutta tämä valitettavasti jäi lupauksen asteelle.
Ehkäpä saisimme nyt asian yhteistyössä järjestymään. Toivottavasti SDXL:n
hallituksesta löytyisi aktiiveja hommaa edistämään ja samalla pohtimaan
myös muiden nyt listalla olleiden kirjoituksien sisältämiä asioita.

Risto

--
Risto Vähäkainu
koordinaattori