Re: [DX] MW-tilastoa?

Upeata jälkeä!

Tuota lokausten syöttämistä valmiin asematietokannan perusteella on
kysytty pariin otteeseen. Sillähän voisi varmistaa parhaiten, että
kirjoitusasu on yhtenäinen ja lokausten syöttäminen olisi myös
helpompaa. Aikanaan ajattelin, että parhaiten tämä toimii kun antaa
systeemin pyöriä jonkin aikaa ja lokauksia tulee tietokantaan...
siinähän se 98-99%:sti sitten varmaan olisi. Enää ei tarvita kuin
siivoaminen ja tietysti runsaasti koodausta tuollaiselle syöttösivulle.
Siitä tietysti puuttuu FFF-asemat (tai asemat, joita ei ole lokattu OL:n
aikana), mutta niiden lokaajat varmaan onnessaan naputtelevat koko
aseman nimen.

Tietokannassa itse asiassa on erillinen taulukko radioasemille, mutta
yhdistelyä raakalokin ja sen kanssa ei ole koskaan tehty, eikä tuota
taulukkoa ole koskaan täytetty. Asemien matchaaminen tämän asemakannan
ja raakalokin välillä ei olisi sekään myöskään kovin vaikeaa
ohjelmallisesti. Pienet kirjoitusasujen muutokset eivät haittaa, sillä
esim. levenstein etäisyys-algoritmillä
(http://www.merriampark.com/ld.htm) saadaan kyllä erittäin hyvät
tulokset. Jos joku haluaa alkaa kokoamaan tuota asemakantaa, voin antaa
sen taulukon minimi-scheman ja laittaa asemat sinne ja yrittää matchata
nykyiset lokaukset sen kanssa.

73!

Risto