[DX] MW (ja SW)-tilasto

Tarkoitukseni on ylläpitää TA-tilastoja 1.7.2005- tiedoilla, jotka imuroin Online logista ja laittaa uusimmat tilastot nettiin aina päivityksen jälkeen.  Rajoitan kuitenkin toimintani TA-alueelle, jonka asemat saan kohtuudella ohjelmallisesti kohdistettua.  Ne tiedostot ovat ilman muuta käytettävissä MW/SW-tilastojen pohjana.

Mahdollisen kaikkia maanosia koskevan pohjan keräämiseksi olisi tosiaan ehdottoman tärkeää, että asemien maat ja nimet kirjoitettaisiin aina samalla tavalla Online logiin, esim. nyt ilmestyvän tilaston kirjoitusasun mukaisesti.  Muuten tietokone ei pysty niitä ohjelmallisesti erottamaan.  TA-tilastonkin osalta olen joutunut ns. ”kovakoodamaan” poikkeuksia koodin, mutta silti pakkaa aina tulemaan sama asema kahteen tai useampaan kertaan tilastoon hieman eri nimellä.  Korjailen niitä aina kun huomaan …

26.12.2005 päivitetty tilasto löytyy Excelinä  http://kotisivu.dnainternet.net/mnbvc432/OLL_TA_tilasto.xls ja sen saa tallennettua omalle koneelle excelinä esim. painamalla oheisen http://kotisivu.dnainternet.net/mnbvc432/OLL_tilastot.htm sivulinkin halutun taulukon kohdalla oikeata hiirtä ja valitsemalla tallenna kohde nimellä (save as).  Näin itse kukin voi muotoilla tilastoja käyttötarpeensa ja Excel taitojensa mukaisesti.  Seuraava päivitys tapahtuu vielä ennen ennustettua 4-6.1 TA-kelihuippua.

JVA

-------

Wed, 28 Dec 2005 05:26:28 -0800

Sain lopulta naputeltua tilaston loppuun ja jos tulkitsin PULlin vastauksen
oikein, se tulee nettisivulle aikaisintaan ensi viikolla. Jos nyt joku
jostain syystä haluaisi/tarvitsisi tiedostoa ennen sitä, niin viesti minulle
listan ulkopuolella, niin se tulee paluupostissa.

Tämä oli toivon mukaan viiimeinen kokonaan manuaalisesti koottu tilasto.
JVA/RKO: kun teiltä tuo tietojen käsittely sujuu lähes automaattisesti,
voisitteko koota pohjan ensi syksynä, johon sitten vaikka minä lisäisin
puuttuvia lokauksia? Tosin niitä ei taida tulla enää yhtään, koska HAA:n
asiaa koskevan tiedotteen jälkeen minulle ei tähän mennessä ole tullut
ainuttakaan Online logista puuttuvaa lokausta lokitoimittajilta! Sehän on
hyvä tilanne. Mutta ainakin FSDXF:n lokaukset pitää lisätä käsin.

Eikö muuten esim. tässä tilastossa esiintyviä asemia voisi käyttää Online
login asematietokannan pohjana, johon lisättäisiin sitten puuttuvia? Joka
tapauksessahan mahdollinen asematietokanta eläisi koko ajan.

73, MR