[DX] Suomalainen dx-lista

Hei, parin kommentin verran osaltani vielä:.

"Tästä voi olla montaa eri mieltä. Tämä lista on vielä suhteellisen
pienivoluuminen....Silloin tämä silppominen ei saanut kannatusta (äänin
31-20), enkä näe että
tilanne olisi mitenkään siitä muuttunut. Enkä siis aio lähteä forumeiden ja
silppomisien linjalle nytkään. "

....Kannatin yhtä listaa silloin minäkin silloisen systeemin vallitessa...
Kun vastaa-nappi poistettiin netissä viesteistä, jouduin tilaamaan listan
uudestaan sähköpostiini, jotta näen kuka milloinkin on kirjoitellut. Jos se
selviäisi edelleen aukottomasti netissä, olisin jatkanut tuolla
nettisysteemillä tyytyväisenä edelleen...

...Forumilla on selkeitä etujakin, mm. aihealueiden jako, sitä ei
e-mailpalvelu pysty millään tekemään (no toki useisiin listoihin jakaminen,
mutta silloin kaikki aihealueet eivät ole kertasilmäilyllä nähtävissä- kuten
forumsivulla)

"Humpuukia voidaan säädellä täälläkin, jopa paremmin kuin forumeissa. Tämä
lista on semimoderoitu, eikä mitään pitäisi päästä läpi."

....Hyvin tuo moderointi toimiikin, en ole muuta väittänytkään.... Kirjoitan
vielä kerran: Tarkoitin, että forumitkin voidaan nykyään suojata tehokkaasti
kaiken maailman "Kunnonkohottajilta"....

Heitin foorumiajatuksen ihan vain kehittämismielessä:
1. Asiakokonaisuudet saataisiin eri otsikoiden alle helposti
löydettäviksi....
2. Kenenkään ei tarvitsisi vastaanottaa postia, jota ei kaipaa
3. Viestinnän nopeus lisääntyisi, kun viesti tulisi ilman moderointia heti
web-sivulle...
3. Oltaisiin saatu uudenlaisia dx-kuuntelun seurantavälineitä (esim.
esittämäni lista, johon kuuntelijat voisivat ilmoittaa lähettämänsä rapot ja
saamansa qsl:t, jolloin netistä näkisi esim. kuinka monta rapoa asemalle on
mennyt ja kuinka monta vastausta saatu, vastausaika, v/s:t, vastausosoitteet
jne...)

Nuo olivat vain yksittäisiä ajatuksia, joista toivoisin edes pitkällä
juoksulla ajan kuluessa ehkä kehittyvän joitaakin toimiviakin systeemejä...
Ei ehkä juuri mitään noista mainitsemistani, mutta jotain
kuuntelua/raportointia tai mitä tahansa diksaukseen liittyvää edistävää....

Ihan raakileita nuo heittoni toki olivat, mutta toivottavasti ajatusten
esittämistä ei kuitenkaan ihan "kerettiläisyytenä" pidetä... Jos ihmiset (ja
meikäläistä paremmin tietosysteemeistä tietävät ennenkaikkea) miettivät
asioita, niin kait joskus voi tulla esille toimiviakin ratkaisuja?

Kaikkea hyvää listalle ja listalaisille (tässä varmaan oli sotkemiseni tämän
asian puitteissa tällä kertaa)! Suomalainen dx-lista on ensiarvoisen tärkeä
viestintäkanava nykyiselläänkin ja HCDX (siis kansainvälinen lista)
meikäläiselle nr. 1 dx-radiouutisten saamisessa.

 Kehitytään!!??

73! Alpo

--
Risto Kotalampi (W6RK)