Re: [DX] Suomalainen dx-lista

En malta sanoa vielä kerran erästä hyvää piirrettä tässä (on ehkä jo
tullut). Minulla ei mökkiqthssa ole kuin kännykkäweb ja
sähköpostiohejlma, jolla email-lsiatn ajo on helppoa; sen sijaan
forumien selaus (web) ei oikein onnistu nopeuden ja pienen näytön
vuoksi...
PS: kansat kuuntelemaan: ensi viikko on kevään viimeisiä kunnon
keliviikkoja!
73 tk

Tarmo Kontro
Kymenlaakson AMK
University of Applied Sciences
PL 9
FIN-48401 Kotka
+358 44 7028 342
fax +358 5 2208209

Toivottavasti viimeistä kertaa tällä kertaa....Forumia en ole aikeissa
pystyttää lähiaikoina, koska:

    * AIHEJAKO: vaikka niissä hienosti pystyykin lajittelemaan aiheet,
      on tämä mielestäni myös paras tapa tuhota keskustelu kun ryhmä
      pienenee ja hajottuu, kukaan ei kirjoita, ja kukaan ei sen jälkeen
      jaksa edes tsekata -> varma kuolema näin pienellä porukalla
    * AIHEJAKO: tämä on toteuttettavissa useammalla postilistalla.
      Tämähän on jo todellisuutta... TreDXK:llä on oma listansa (jopa
      kaksi... toinen on kesis toimikunnalle), Lihalla on omansa,
      FM/TV/HCDX on omansa (kansainvälisiä), IRCA:lla on omansa,
      EDXC:llä on omansa jne...
    * EMAIL VS FORUM: sähköposti on mielestäni paljon parempi kanava
      kuin webbipohjaiset systeemit. Se ei vaadi erikseen muistamista.
      Jos sähköposti ei miellytä, voi aina tsekata viestit webistä.
    * KUNNONKOHOTTAJAT: roskapostit ja aiheettomuudet eivät ole
      ongelmia. Ei ole näkynyt paljoa kunnonkohottajia täälläkään.
    * NOPEUS: suurin osa postista tulee lähes välittömasti läpi jo nyt.
    * KEHITYS: ilman muuta... katso esim. Online Loki. Mutta silti näen,
      että postituslista on kaiken ydin, joka pitää pitää kasassa.
      Kehitytään muualla, mutta pidetään porukka kasassa.

Tämä lista on ollut olemassa jo yli kymmenen vuotta (?) ja edelleen
hyvin mielestäni porskuttaa. Jos joku haluaa yrittää forumia, ihan
vapaasti... mutta en oikein näe näin pienellä porukalla, että se
kannattaisi ja toimisi pitkään.

73!

Risto

Alpo Heinonen wrote:
> [...]
> pienivoluuminen....Silloin tämä silppominen ei saanut kannatusta
(äänin
> 31-20), enkä näe että
> tilanne olisi mitenkään siitä muuttunut. Enkä siis aio lähteä
forumeiden ja
> silppomisien linjalle nytkään. "
>
> ....Kannatin yhtä listaa silloin minäkin silloisen systeemin
vallitessa...
> Kun vastaa-nappi poistettiin netissä viesteistä, jouduin tilaamaan
listan
> uudestaan sähköpostiini, jotta näen kuka milloinkin on kirjoitellut.
Jos se
> selviäisi edelleen aukottomasti netissä, olisin jatkanut tuolla
> nettisysteemillä tyytyväisenä edelleen...
>
> ...Forumilla on selkeitä etujakin, mm. aihealueiden jako, sitä ei
> e-mailpalvelu pysty millään tekemään (no toki useisiin listoihin
jakaminen,
> mutta silloin kaikki aihealueet eivät ole kertasilmäilyllä nähtävissä-
kuten
> forumsivulla)
>
> "Humpuukia voidaan säädellä täälläkin, jopa paremmin kuin forumeissa.
Tämä
> lista on semimoderoitu, eikä mitään pitäisi päästä läpi."
>
> ....Hyvin tuo moderointi toimiikin, en ole muuta väittänytkään....
Kirjoitan
> [...]
> juoksulla ajan kuluessa ehkä kehittyvän joitaakin toimiviakin
systeemejä...
> Ei ehkä juuri mitään noista mainitsemistani, mutta jotain
> kuuntelua/raportointia tai mitä tahansa diksaukseen liittyvää
edistävää....

> Ihan raakileita nuo heittoni toki olivat, mutta toivottavasti
ajatusten
> esittämistä ei kuitenkaan ihan "kerettiläisyytenä" pidetä... Jos
ihmiset (ja
> meikäläistä paremmin tietosysteemeistä tietävät ennenkaikkea)
miettivät
> asioita, niin kait joskus voi tulla esille toimiviakin ratkaisuja?
>
> Kaikkea hyvää listalle ja listalaisille (tässä varmaan oli sotkemiseni
tämän
> asian puitteissa tällä kertaa)! Suomalainen dx-lista on ensiarvoisen
tärkeä
> viestintäkanava nykyiselläänkin ja HCDX (siis kansainvälinen lista)
> meikäläiselle nr. 1 dx-radiouutisten saamisessa.
>
>  Kehitytään!!??
>
> 73! Alpo

bittiavaruuteen....
keskusteluaihelistan