Sent: Tuesday, November 06, 2007 11:16 AM
Subject: Re: [DX] Urbaanikuuntelusta

Olen testaillut ALA looppia rotaattorin nokassa muutaman
päivän. Looppi on pihalla n. 3.5m korkeudella (käytännön
syistä, etteivät penskat hajota ja roiku piuhoissa). Olisiko
parempi sijoittaa looppi matalammalle, lähemmäs maata?
Tuntuu toimivan mukavasti, melko häiriötön antenni, mutta
luonnollisesti signaalivoimakkuudet ovat heikompia verrattuna
omiin lyhyihin lankoihini. MW;llä tosiaan preamp/preselector
antaa potkua sinkkuun. Tropiikkibandeilla signaalitaso on heikko,
taas verrattuna lanka-antenneihin. Voisiko joku suositella sopivaa
esivahvistinta lyhyille, käytettäväksi ALA loopin kera?
73, JSA