Re: [DX] Ylen teksti-tv

Jorma Mantyla wrote:
> Yleisradio on, kuten tiedetään, talousvaikeuksissa. 50000 jätti
> lupamaksun uusimatta digitelkkarin takia.  Lovi on melkoinen.
> Leikkauksia ja säästöjä tehdään, ja yksi juustohöylän kohteeksi
> joutuva osasto on teksti-tv.
> Jopa tähtitieteellinen yhdistys Ursa oli menettää kokonaan Taivaankansi
> -sivunsa.  Lopulta yhdistyksen viidestä sivusta kaksi jäi jäljelle, mutta
> mm. yhdistys- ja harrastustoiminta-sivut lakkautettiin.  Ylen perustelu
> oli, että "siellä ei ole ollut mainittavaa toimintaa aikoihin".
> Argumentti pitikin osin paikkansa, sillä yli 10000 jäsenen Ursa hoiti
> [...]

Koetan lyhyesti vastata tähän, vaikka juuri nyt on jumalaton kiire
kirjoitushommissa. Mitään vastaavaa ei ole kuulunut meille. Minulla on
toimiva yhteistyö YLE:n teksti-tv:n teknisen puolen kavereiden kanssa ja
he tietävät, että meillä on aktiivinen mielenkiinto sivun ylläpitoon.
Joku aika sitten sain heiltä uuden, modernimman päivitysohjelmankin.

Alasivujen päivittämistahti vähän vaihtelee, toisia päivitän useammin
kuin toisia. Liian usein alasivuja ei ole syytä päivittää; sivu on
meidän mainoksemme, ei ulkopuolisten palvelemista. Pyrin kuitenkin
käymään sivulla vähintään joka viikko. Alasivun 2/6 päivämäärä ei kerro
koko totuutta, sillä pikkumuutoksien takia en viitsi sitä muuttaa.
Viimeksi kävin sivuilla tekemässä muutaman pienen muutoksen eilen.
Kaikki sivumme päivityskerrat tallentuvat YLE:ssä heidän lokiohjelmaansa.

Teksti-tv:n sivumme on luettavissa myös SDXL:n web-sivun kautta. Tämäkin
tiedetään YLE:ssä.

Tällä tietoa en siis usko, että meillä on syytä huoleen.

73

HAA

--

Heikki Aarrevaara