Re: [DX] Yaesu FRG-100 - ohjaus CAT kaapelilla

Re: [DX] Yaesu FRG-100 - ohjaus CAT kaapelilla

Viitaten TK:n viestiin olen kirjoittanut blogiin http://www.pudxk.vuodatus.net/ juttua SDR-14:stä viime kauden kokemusten perusteella sekä Ciosta sen verran mitä PUDXK-kesäleirillä siihen tutustuin.  Kun Trio meni myyntiin niin hankin tilalle Ciaon ja sain sen eilen eli 2.9.2006.  Tästä johtuen olen vasta kytkenyt sen ja tehnyt muutamia testejä siitä miten se toimii SDR-14 kanssa samalla mikrolla.  Näyttää toimivan – toinen nauhoittaa 190kHz ja toisella voi tarkkailla sekä samalla nauhoittaa halutessa 48kHz kaistaa. SDR-14 ja Ciao yhteiskäytöstä samalla mikrolla kirjoittelen blogiin lähiviikkoina, mutta enempi testituloksia Ciosta lupaan vasta muutaman kuukauden käytön jälkeen eli joskus marras-joulukuussa.  Katsotaan ensin miten se toimii MW 10-taajuuksilla ja beverageilla.

JVA

P.S. Muuten Ciaon DRM-ohjelmalle ei näytä riittävän pöytäkoneeni AMD 2.2GHz prosessori ja 512MT keskusmuisti.  Ohjelma tulee pätkittäin.

--------------------

Moro kaikki;
Jos 48 kHz kaista riittää, CIAO on hinta/laatu-suhteelta ok.
Testejä on jo PUDX-blogissa ja JVAlta tulee varmaan lisää myös.
RF-tallenne on myös kuunneltavissa Spectravuella.
Rx-ohjaukseen löytynee paljon softaa.
"Aito" ja pieni hyvä lienee IC-7000 vrt Bjarne Melden blog.

73 tk

En ole kokeillut Ham Radio Deluxea, mutta Shortwave Log -ohjelmassa on
ainakin ominaisuuksia paljon: äänitys, loki ja asematietokantoja voi
imuroida myös ja ohjata niillä näpäyttämällä halutun aseman taajuutta.
Ohjelmaa kehitetään koko ajan!

SDR:istä: jos ei kaipaa 190 kHz:n kaistan nauhoitusmahdollisuutta, eikös
Ciao:ssa hinta-/laatusuhde ole paras, vai mitä TK? En puutu siihen, mikä on
aito SDR ja mikä ei, koska sillä ei lopulta käyttäjän kannalta ole kauheasti
merkitystä.

73, MR