Re: [DX] MS ja FM-tilastot

Moi,

At 11:19 20.6.2014, TIK wrote:
******Ymmärsinkö oikein, että identifioit asemia mm. FM-listille pelkän kielen
perusteella?
Hauskaa Juhannusta & kelejä,
Timo*****

NO HUH-HUUH... Ei sentään, eikä tietenkään. Livestriimejä tietysti käytän, tuossahan nuo ovat minulla aina valmiiksi auki striimilistana. Noin 10 sekunnissa ehtii verrata 3-4 tavallisinta pingaajaa: pääsääntöisestihän MS:ssa teho pesee kaiken muun, eli tavallisimmin pingaajat ovat teholuokkaa "noin" 10...20kW+ .

TUOTA, TUOTA... En nyt tarkoita briljeerata, mutta omaan melko tarkan ns. sävelkorvan [joku viulisti joskus mm. väitti, että minulla olisi ns. absoluuttinen sävelkorva - mutta tuo mielestäni oli liioittelua]. Kun olen tehnyt aikoinaan vuosikaudet DJ:n hommiakin biittivaihtoineen, on korva tottunut tunnistamaan esimerkiksi musiikkikappaleen tai sävellajin vain muutamasta tahdista.

Esimerkiksi saksalaiset asemat soittavat paljon 70-, 80- sekä 90-lukujen hittimusiikkia, ja noista yleisimmät standardit lienevät itsekunkin ns. hanskassa.

Striimit kulkevat tavallisimmin noin 1...10 sekunnin viiveellä, verrattuna analogiseen aaltosignaaliin, ja usein ehtii mukaan tunnistamaan biisin esimerkiksi jostain haitsusta tms. Lisäksi, esimerkiksi vertikaalilähetteen [varsinkin Puolan korkeudelta] pystyy tunnistamaan "fade in - fade outista".

OIKEASTAAN, voisin vetäistä netiin yhden tavallaan demon, jahka löydän klipin jostain 20 vuoden takaa.

No, sellaista. Jussin elkeitä sinne lounaan nurkallekin, ja toivottavasti edes aavistuksen kuivempaa kuin mitä täällä oli eilisen illan jatkuvahko kaatosade.

73, IS