Pisteet ja clusive (Re: Ehdotuksia)

This is a message from "=?ISO-8859-1?Q?Jyrki_Hyt=F6nen?=" <jyrki.hytonen@xxxxxxxx>

Hei,
Lista tuntuu heränneen eloon - hienoa, että ajatuksia vaihdetaan!
JHU:n pitkää listaa ehdotuksista oli mukava lukea - radikaaliltahan
pistelaskun lakkauttaminen vaikuttaisi, ainakin ensi alkuun. Koska
monille kuitenkin QSL:t ovat tärkeitä, niiden saapumisesta RM:ssäkin
pitää kertoa.  Siksi voisi riittää maanosakohtaiset qsl-palstat,
jotka toimisivat ilman pistelaskua.  Vaikkapa maittain kerrottaisiin
eri asemilta saapuneet vastaukset (tämäntyyppistä oli joskus Euroopa
QSL-pasltalla - oliko RKO silloin toimittaja?).

Clusiven nettiversiosta JHU kirjoitti:
>. Tarkoituksena ei clusiven tapauksessa suinkaan
>ole ruotsalaisilta salailu vaan paremminkin lehden ja ringin
>pitäminen maksullisena. Jos pääsy sivuille olisi vapaata, kuka
>maksaisi siitä?

En näe mitään syytä sille, miksi clusiven netissä pitäisi olla
maksullinen?  Olen luullut, että clusiven tilausmaksun tarkoitus on
kattaa toiminnan kulut (monistus ym.), eikä esim. liiton yleiskuluja?
Luulin, että suurin osa kuluistä jää sähköisessä muodossa
toimittaessa pois?  Toimittajat tekevät työnsä harrasteen palon
innoittamina ilman palkkaa.  Jos verkkoclusive sisältäisi vain lokit
( qsl:t ja uutiset RM:ssä) niin Radiomaailmakin hyötyisi asiasta.
Clusivejäsenyyttä ei edes tarvittaisi, vaan kaikki halukkaat yhteyden
omaavat voisivat ilmoittaa lokauksiaan toimittajille, vaikka
kuulisivat vain muutaman lokitasoisen aseman vuodessa?   Siis olisiko
todellista syytä pihdata tietoa salasanan taakse?

Terv. JHY - Jyrki H.