VS: [DX] ALT tiedottaa/Yleistä äänestämisestä

VS: [DX] ALT tiedottaa/Yleistä äänestämisestä

Nämä AFN/AFRTS USB lähetykset hoitaa US Navy ja
muistelen, että ne on kohdistettu laivaston aluksille
eripuolilla maailman meriä. Ilmeisesti ne ovat eräänlainen
back-up systeemi, jos aluksen normaali AFRTS
satelliittivastaanotin ei toimi tai puuttuu kokonaan. Uskoisin
että ohjelma aluksella välitetään sitten keskusradiosysteemin
kautta. Nämä taisivat tosiaan olla pisteasemia ennen tätä
ALT:n "linkkilakia". Ihan vain nyanssina, näillä ohjelmilla
ei taida olla "oikealla bandilla" lähettävää emoasemaa, ellei
sellaiseksi sitten lasketa satelliitti bandi.

Argentiinan Rivadaviaa ym releoivat lähettimet (olikohan kutsu
LTA tai joku samanlainen) sijaitsevat muistaakseni General
Pachecon lähetysasemalla BA:n lähellä. Ilmeisesti tarkoitettu
armeijan yksiköille jossain herran selän takana ja Antarktiksella.
Usein samalla taajuudella toinen sivunauha ajaa yleisradio-
ohjelmaa ja toinen kaista esim. puheluliikennettä.

Tähän kategoriaan kuuluu kai myös Belaruksen armeijan
yleisradioreleoinnit. Aina silloin tällöin ohjelman joukkoon
luetaan jotain sotilastiedotuksia.

Aivan mukavasti nämä istuvat pisteasemien joukossa, kun
toiminta tuntuu olevan jatkuvaa, eikä mitään once in a lifetime
puolen tunnin lähetyksiä.

73,
Jari Savolainen - JSA - 696