[DX] Re: Vanhat Suomen radiot

Suomen radiohistoriallinen seura on hyvin tiedossa.
Nettisivuistaan päätellen se ei halua olla tekemisissä
SDXL:n kanssa ja lisäksi se on hyvin sota- ja teknisesti
orientoitunut.  Vai olenko ymmärtänyt oikein?  Ks.

http://www.radiohistoria.fi/

Yhdistys näyttää olevan hyvin laitekeskeinen ja on kiinnostunut
enimmäkseen vanhojen radioiden keräilystä.

Ylellä oli aikoinaan asemat Tammisaaressa ja Hangossa.  Ne
toimivat matalatehoisina bandin yläpäässä ns. yhteisaalloilla.
Pirkko Tulppo mainisee teoksessaan Radioamatööreistä tajunta-
teollisuuteen (1976, s. 29), että Hangossa oli "epäsäännöllisesti
toimiva pienitehoinen asema".  Tämä siis 1920-luvun puolivälissä
ennen Yleisradion perustamista.

JM