Re: [DX] Pistelaskenta

Moi,
ja kiitos kättelyssä pistelaskentauudistuksen kannatuksesta JMS, MKA ja JHY.

Kommentteja:
1. JMS: En ole tiennyt että listalla on myös keölloaikarajoituksia kirjoittelussa. Anteeksi. DX-kuuntelijana olen vain tottunut valvomaan ja kuuntelemaan öisinkin, mutta koetan parantaa tapani. Muuten kommentoin vain aiheesta tulleita viestejä ja siihen minullakin lienee vielä oikeus? Oma-aloitteisesti olen pyrkinyt välttämään aihetta viimeaikoina kuin rurttoa.

Ja anteeksi edelleen, että nimenomaan minun viestini ovat kuormittamassa postiasi. Ehkä pistät e-mailosoitteeni sulkuun, niin et saa niitä enää. En pahastu siitä.

2. MKA: Olin diksailemassa pitkin iltaa ja alkuyön. Samalla mietin uusien antenniratkaisujen toteuttamista lähipiirissäni. Kuinka KAZ on pelittänyt keskiaalloilla viime talven aikaan, kokemuksia?

3. JHY: Pääasiallisesti olen kaikkien kuuntelualojen harrasta (ehkä pl. FM ja TV). Pidän afrojen ja aasialaisten kuunteluista ja suorastaan onnellinen olen oseanialaisten parissa. Keski- ja Etelä-amerikkalaiset kuuntelutuokiot ovat olleet harrasteeni alkuajoilta saakka olleet parhaita kuuntelukokemuksia, etenkin aiemmin kevättalven kelit lyhytlaineilla. Eniten kuunneltuja on Pohjois-Amerikasta, mutta oikeastaan ne tuntuvat ohjelmiensa puolesta vähiten kiinnostavilta nykyään.

Kotimaan ja lähialueiden DX-asemia tulee kytättyä ihan mielenkiinnosta ja mielestäni esim. norjalaisten keski-aaltoasemien paikallisten/alueellisten kuuntelu on ollut ihan kivaa. Eikä suomenkaan uusien kuvioiden MW ja SW-alueilla luulisi heikentävän dx-kuunteluharrastetta? Ehkä päinvastoin kuitenkin?

Parhain terveisin,

AHE -Alpo Heinonen