Re: [DX] Devolo-homeplug

Hei,

Lisätiedot ovat aina tervetulleita!
Tilanne on todella paha, jos radiohäiriö säteilee talon ulkopuolisista
ilmajohdoista.
Radionkuuntelijan ongelmana onkin saman talon sisäisen johdotuksen
säteilemä häiriö, ellei suojatulla syöttökaapelilla varustettua antennia
saada riittävän kauas talosta. Taajama-alueella tulee helposti naapuritalo
omine häiriöineen vastaan.

> Tieto siroitellaan n. 80:lle kantoaallolle, joiden teho on noin 2 mW.

Tarkoittaako tuo 80 taajuutta à 2 mW vai 80 taajuuden yhteenlaskettua
tehoa 2 mW?
Tästä kannattaisi Tarmo Kontron ehdotuksen mukaan järjestää testi
todellisessa kuunteluympäristössä. Valmiiksi häiriöinen teollisuus- tai
kaupunkialue (raitiovaunut, sähköjunat etc.) ei luonnollisestikaan ole
oikea ympäristö testin suorittamiseen.
Kodin muiden sähkölaitteiden aiheuttamista häiriöistä meillä on
runsaasti kokemuksia. Tavallinen valokytkin, mikäli kytkentähetkellä
esiintyy kipinä, antaa laajakaistaisen rusahduksen.
(Impulssifunktion Fourier-muunnos!)

73!
Juha Solasaari / JTS / OH5SH