[DX] EKD 500

Muuten kiitos Per-Olelle käytännön tiedosta, miten NRD 525 ja 535 käyttäytyvät keskenään ihan päinvastoin Pohjanmaalla vs Lapissa. En omista 535.ttä, olen lyhyitä jaksoja kuunnellut, en Lapissa, mutta kaikki mitä näistä kahdesta mallista tiedän ja olen lukenut, viittaa siihen että näin pitääkin olla kuin Per-Ole sanoo. 525 on tunnetusti, ja teknisesti sen pitäisikin olla, yleisesti näistä kahdesta parempi ja selektiivisempi radio, mutta malli 535 on hauraalla tavallaan herkempi ja ehkä muutenkin parempi radio p o i k k e u s o l o s u h t e i s s a , siis Lapissa. Tämä muuten minulle kerrottiin jo silloin 80-luvulla kun vähän testailin HDXC:n 535:tta Keski-Suomessa ja huomasin ettei se pärjännyt edes IC R-71:lleni. Roiskeita oli todella paljon, selektiivisyys huono. Näistä muuten kansainvälisillä Yahoon listoillakin koko ajan kirjoitellaan, mikäli nyt enää jaksetaan.
                                73's HF