Re: [DX] [LIHA] Vs: Re: MW-tilastoa?

Jep, jankkaus varmaan on turhaa, mutta niin on myöskin perättömät
syyttelyt lupausten perumisista. Minulla ei ole muistikuvaa, että
jälkikäteenkään moisia lupauksia olisi tehty -- koko ideahan perustuu
lokin 100% kattavuuteen, jotta tilastot saadaan luotettaviksi, mutta
siihen ei siis päästy. Eli siis minun olisi silti pitänyt toteuttaa oma
osuuteni?

Jokainen voi myös lukea SDXL:n vastauksen osoitteessa
http://www.mail-archive.com/dx@xxxxxxxxxxxxx/msg01257.html . Kaksi
pointtia, joita siinä ja edelleen täälläkin viljellään:

1) "pakkolokaaminen": missä ko. esityksessä puhutaan pakkolokaamisesta?
Kuuntelijalle edelleen jätetään samat kanavat käyttöön, kuin heillä on
ennestään ja kuten parhaaksi katsovat.
2) "kaikilla kuuntelijoilla ei ole Internetiä": missä ko. esityksessä
sanotaan, että kuuntelijalla pitäisi Internet olla? Kuuntelijahan voi
lokata edelleen vaikka paperilla, ja vaikka sanksriitin kielellä
alhaalta ylös ja oikealta vasemmalle taikamusteella, joka näkyy vain
valoa vasten, käyttäen jokaisen aseman kohdalla niiden paikallisaikaa ja
ilmoittaen lähetystaajuudet metreinä (koska kaikki muuhan olisi
pakottamista?). Ilmeisesti lokauksia voi myös jättää puhelimitse SDXL:n
puhelinvastaajaan yöaikaan? Kaikillahan ei välttämättä ole
kirjoituskonetta tai kynää. Jokaisellahan on oikeus lokata kuten
parhaaksi näkee.

Lähinnähän esityksen takana oli se, että puuttuvat 10% lokauksista
saadaan tietokantaan, jotta vältytään suurelta työltä, mitä näiden
lokausten hakeminen nykyään aiheuttaa. Tahtoa siihen ei löytynyt.
Esityksessä ei esitetty, että kuuntelija näin tekisi vaan että joko
lokitoimittaja, Clusivetoimittaja tai vapaaehtoisryhmä syöttäisi
puuttuvat lokit tietokantaan. Kyseessä olisi siis ollut prosessin muutos
kulissien takana, eikä kulissien edessä. Asiaa ei kuitenkaan näin
ymmärretty ja nuo jankkailut näihin kahteen em. pointtiin vedoten
todellakin ovat turhia.

Tarkoitukseni ei tähään asiaan ollut enää palata, enkä varmaan
jatkossakaan niin paljoa tee, sillä jo viimeksi aivan turhaan energiaani
siihen käytin. Antakoon jäsenien ja ei-jäsenien puhua mielipiteensä
julki ja vanhojen prosessien olla jos niihin ei haluta koskea. Online
Lokin systeemiä kyllä kehittelen ja pari parannusta siihen on viimekin
aikoina tehty, vaikka ajanpuutteessa paljon enemmänkin pitäisi tehdä ja
TODO-listalla on (http://log.hard-core-dx.com/TODO).

Tästä tuli mieleen, että löytyykö täältä php/MySQL osaavia koodareita?
Systeemissä olisi paljonkin kehitettävää ja apu olisi aina tarpeellista.

73!

Risto