Re: [DX] keliÃ

Olen parina aamuna 0310 UT tsekannut bandin töihin lähtiessä.

Eilen kuului paljon espanjaa kymppitaajuuksilla, siis lattareita ja seassa
varmaan keskiamerikkalaisiakin, taajuuksista päätellen. Pari-kolme tavallista
jenkkiä ylätaajuuksilla.

Tänä aamuna, siis samaan aikaan, ei yhtään TA-asemaa.

Tänään oli myös bandin häiriötaso eli pohjakohina ihan olematon:
suurinpiirtein vain hyvin vaimeaa suhinaa. Joskus pohjahäiriötaso on luokkaa
S2, jopa S3. Olisi mielenkiintoista tietää, onko se paikallista vai
ionosfääriperäistä kohinaa!?

73's,
ARK