Re: [DX] keliÃ

No niinpäs on keliä, bandi ollut täynnä jenkkejä koko aamun ajan ja
edelleenkin, nyt klo 0736 UTC. Hitsi, pitää lähteä vain Ouluun töihin... :(
Toisaalta kuullostaa vakioasemilta (selitys se on tämäkin)...

73's,
ARK

Niin ekoille kuuloille erämaan keskelle päässen lauantaiksi 10.11. Tosin
jääkylmää mökkiä... toivottavasti saadaan lämmäytettyä. 10 asteiseksi jo
perjantai-illan aikana....

>mukana matkassa 2xNRD 525 (the best in world) ja 1x NRD635 (menetellee),
antenninjakajaa.... vahvistinta.... splitteriä.... vaiheistusta...., 3x pöytä-
MD:tä (invertterillä virta akuista,,,, bensakäyttöinen generaattori, jota
agregaatiksikin ehkä voi kutsua.... Minidiskejä iso muovipussillinen....
antenneja vedetty vain kaksi kpl, muttta lisää luvassa -todennäköisesti vain 3-
4 kpl.... Kun tuo vanhuus ja väsy alkaa painaa miestä.... muuten toki niin
hilpeää....

>Niin.... tämä vain elämää ja radioharrastusta.... nyky-dxammattilaisuus siitä
valitettavan (tai halutun) kaukana.... Kuunteluita ja mökkeilyä toivottavasti
joulukuun alkupäiviin (Isänmaan 90 v. taiteilijajuhliin?), jos en sitä ennen
jää lopulliseen mottiin radioineni....

>Kyllä se varmaan siitä.... niin erämaassa kuin urbaanin sivistyksen
piirissäkin sujunee.... Tavalla jos toisella

>Toivoo, "elämäntai(s)teilija" ;) -AHE from North

kuuntelun merkeissä Ruovedellä. Kovasti odottelin niitä 'talven parhaita
kelejä', mutta ovat ilmeisesti vasta tulossa.
>  Kelejä toki oli, mutta kovasti signaalit feidasivat ja välillä bandi oli
yöaikaan lähes tyhjä TA-sinkuista. Jotenkin tuntuu olevan vielä käsijarru
päällä. Sama tunne oli muuten koko viime talven ;-)
>  Tänää tiistaina kun jo olin lähdössä takaisin Helsinkiin, NA:n
länsirannikko heräsi eloon - tosin vasta klo 10:00 jälkeen (SA). Ei mitään
kovia sinkkuja vaan lähinnä nihkeitä, mutta asemat sinnittelivät puolille
päivin ja sitten alkoivatkin jo japsit kuulua. Tämähän jos mikä on minimikelien
merkki.

>  p.s. Tsekatkaapa splittitaajuus 782 kHz. Siinä kuului hyvällä voimalla
eilen The Voice of the Armed Forces Syyriasta. Liekö Syyrian armeijan ihkauusi
asema?

>  73 de PUL

Behalf Of JoneDX
>    Sent: Tuesday, November 06, 2007 11:43 AM
>    To: Suomalaisten DX-lista
>    Subject: Re: [DX] keliä
>

>    Jep,
>
>    muttei mitään ihmeellistä vielä tänään aamuyöllä tai aamulla. Nopeasti
feidaavia sinkkuja "välttävillä" signaalivoimakkuuksilla. Tosin parempaan päin
ollaan menossa, ero toissayöiseen oli kuitenkin kuin... hmm... yöllä ja
päivällä.

>    Puolihuolimattomasti radionkuunteluun keskittyen lokatut OLLissa.
>
>    JNU
>

>    2007/11/6, Tarmo Kontro <Tarmo.Kontro@xxxxxxxx>:
>      Moro; Auroral-index heilui vielä viikonloppuna ylhäällä samoin
>      elektronit (Bz ajoin negat.) ,
>      mutta ka viimeiset 10 lukemaa lähenee yhtä. Keliä pitäisi olla ...
>      73 tk

>      THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
>      and/or modified under the conditions set down in the Design Science
License