Re: [DX] Kiinteistötoiminta ja radio

Hei,

1970-luvulla oli kotona ASA:n levysoitinvahvistin+FM-viritin. Levyjä
soittaessa kuului kappaleiden välissä SW-asemia, mm.
Deutsche Wellen väliaikamerkki. Kaiutinjohdot toimivat
antenneina ja ilmeisesti päätetransistoreiden pn-liitos ilmaisimena.
Toinen juttu, jonka olen kertonut ennenkin:
Eräänä itsenäisyyspäivänä juhlapuhe Mäntsälän kirkonmäellä
sankarihaudoilla. Kun puhuja avasi mikrofonin, alkoi kaiuttimista kuulua
vaimeaa mutta selvää venäjänkielistä puhetta. Kuului hyvin ainakin
siihen missä minä seisoin.
Sama ilmiö kuin ASA:n vahvistimessa. Audiolaitteista tahtovat unohtua
suurtaajuussuojaukset.

73!
Juha / JTS

------