[DX] Omalaatuisin QSL tähän saakka

Tänään postilaatikosta kolahti paksu kirjekuori, kiinalainen frankkeeraus eikä ainuttakaan latinalaista kirjainta. Kuoren sisällä oli iso kiinankielinen aikakausilehti. Sen sisällä oli kiinankielinen saatekirje. Ei avautunut tähän saakka.

Selailin lehteä yrittäen löytää sähköpostiosoitetta tai jotain muuta viitettä lähettäjästä. Ja niinpä eräältä sivulta pällisteli tutun näköinen hahmo. Minähän siinä pällistelin meidän makuuhuoneen kalligrafiataulun vieressä. Hirvesäti tihrustamalla viereisestä kuvasta erottui kirjekuoreni ja kasettini, jonka päälle olin kirjoittanut Ninxia RGD. Samassa kuvassa oli Vesa Jussi Rinkisen raportti. Asiasta oli kirjoittu sivun artikkeli.
Kuulin Ninxia RGD:n 891:lla pariin otteeseen selkeästi kuulutellen. Radio näköjään omassa lehdessään hehkuttaa, miten hyvin se kuuluu ulkomaillakin. Minä pidän tätä lehden minulle toimittamista selvänä verifiointina.

Lauri Niemi