From: "Ari Kilponen" <ari.kilponen@xxxxxxxxxx>
To: <dx@xxxxxxxxxxxxx>
Sent: Sunday, November 11, 2007 11:32 AM
Subject: Re: [DX] Tälläistäkö se sitten on?

Olen aina sanonut, että LEM-pediksellä yleensä kuulee viidessä minuutissa
enemmän asemia kuin koko talvena täällä kotona! Ei ihme jos joskus pelkkä
järvien alueen dominanttien kuuntelu ei inspiroi koti-qth:ssa...

Olin joskus 1986-88 tienoilla JVA:n kanssa UULA-pediksellä Inarin Uutelassa
ja
tuloksena oli reilut sata raporttia (Jarilla muistaakseni 250 raporttia).
Silloin vain piti pitää pää kylmänä ja raportoida asemia järjestyksessä ja
taajuudelta toiselle pomppimatta. On LEM-pedis paljon muutakin kuin hektistä
kuuntelua: upeat maisemat, täydellinen hiljaisuus, luonto jne. Ja helmi-
maaliskuun kirkkaan valkoiset hanget ja auringonpaiste [ja bandi täynnä
jenkkejä, tietty :)]!

73's,
ARK

joskus mennä lappiin kuuntelemaan. Aamulla 03-06utc laskin että tänä aikana
23!
10 taajuudella töhisi jenkki ja muutama lattari, eihän moista paljoutta
pysty
hallitsemaan ja kuuntelu meni lähinnä ihmettelyksi ja taajuudelta toiselle
pomppimisella. Kaikki nämä ALA1530:lla, sinkut olivat välillä tyrmistyttäviä
ja
vielä se että ALA:ni ei ole vielä moottorin nokassa. Ei nuppi varmaan
kestäisi
lapin pediksiä. Langat saan melkein keriä pois naapureita
kiusaamasta.Huh...En
ole 28 dx vuoteni aikana moista täällä Turun seudulla kokenut.