[DX] YLE/Digita verifiointiapua kysellaan

[DX] YLE/Digita verifiointiapua kysellaan

Minusta kuuntelijoita, jotka lahettavat asiallista palautetta,
vaikka kuuluvuusraportin muodossa, pitaisi muistaa jollakin.
Tuskin meista monikaan arvostaa nykyista "ajan henkea".
Ei ole toivoa suuntauksen muuttumisesta entiseen kurssiin.
Ehka ongelmana on se, etta paa-asia on kuulemisen todistus.
Lahettaja toivoisi enemman palautetta siita, mika on huonon
kuuluvuuden perussyy, hairion lahde, ei pelkkaa 555-litaniaa.

Varmaan ihan asiallisiakin raportteja on aikojen kuluessa
tullut ja olen niita nahnytkin. Pari tarkkailu/mittausasemalla
tyoskennelleista saikin palautetta ja raportteja tutkittavakseen,
mahdolliset kortit varmaan kirjoitettiin paakonttorissa jossakin.
HF-taajuusvalintahan suoritettiin meilla Verkkosuunnittelussa.

HF-lahettimien sammuttaminen vahan kaikkialla johtunee
ensisijaisesti niiden ylisuuresta tehosta /sahkonkulutuksesta
ja toissijaisesti tavallaan tarpeettomaksi tulosta poliittisesti.
Olen nahnyt ylisuurten lahettimien varjopuolia siina kun joku
muukin, myos sateilyturvaasiantuntijoiden ym porukassa.

Olen itse joutunut valikateen monelta taholta ja siksi ehka
kuullostan hiukan skeptiselta. Asemalla minulle huomauteltiin
mm, etta se ja se homma ei kuulu mittausaseman tehtaviin.
Ilmoitin palvelevani kuulijakuntaa enka firman poliitikkoja ja
suuremman osan ajasta olin mittaus- tai kongressireissuilla.
Kuvittelen, etta joissakin asioissa olen ollut varsin oikeassa.
M-aseman sulkemisen syita eivat vielakaan nay ymmartavan.

Kun voitin - todella vahingossa - Euroopan DX-mestaruuden
1969, JKT haukkui minut pataluhaksi DX-kuuntelija lehdessa.
Tuskin se minua vaivasi, olin siihen aikaan ymmartavinani,
etta liiton johdon joihinkin otteisiin oltiin tyytymattomia..?

Tervehtien   Vaino (VKL), Jokela    (02.12.2007)