Teijo

Lähettäjä: dx-bounces@xxxxxxxxxxxxx [mailto:dx-bounces@xxxxxxxxxxxxx] Puolesta Tapio Kalmi
Lähetetty: 5. joulukuuta 2007 19:08
Vastaanottaja: Suomalaisten DX-lista
Aihe: Re: [DX] VL: Aloite SDXL:n hallitukselle

Tervehdys,

Kiitokset Jari tarjoamastasi avusta, mutta tietojen julkaiseminen netissä ei ole ollut missään vaiheessa ongelma. Sen sijaan sisällön tuottaminen on.

Kun saamme säännöt tai edes osan niistä sähköisessä muodossa sdxl.org sivuston ylläpitäjälle (PUL), olen varma, että sääntöjä saadaan kohtuullisessa ajassa myös sivuille. Ja SDXL:n rankin pistelaskentasäännöt kuuluvat nimenomaan sdxl.org sivuille, joten ne tullaan julkaisemaan siellä.

Toivottavasti nyt kaikki tämän listan lukijat ymmärtävät sen, että SDXL:n toimintaan kiinteästi liittyvä www-materiaali on suotavaa olla yhdessä paikassa, joka on sdxl.org. Sitä materiaalia ylläpitävät SDXL:n valitsemat henkilöt ja sisältö määräytyy SDXL:n eri toimielinten ja toimihenkilöiden päätösten mukaisesti. Nämä samat henkilöt vastaavat myös sisällön tuottamisesta omalta osaltaan.

Muu radiotoimintaan ja dx-kuunteluun liittyvä aineisto on taas luontevaa tallettaa sisällöntuottajan parhaaksi havaitsemaan paikkaan. Yksi hyvä esimerkki tällaisesta sivustosta on Jarin mainitsema PUDXK, jossa on mm. PUDXK:n omia rankkeja, tilastoja, DX vuosikirja jne.

Pistelaskenta on ollut jo kauan työlistalla ja ymmärtääkseni myös työn alla, että sdxl:n hallitus toivoo yhtä kovasti kuin monet tällä listalla mielipiteitään jakaneetkin, että saamme tämän asian järjestymään niin pian kuin mahdollista. Annetaan työrauha niille, jotka tätä työtä tekevät.

Kirjasin nämä ajatukset SDXL:n hallituksen puolesta näin pikaisesti seuraavista syistä:
1) olen hallituksen jäsenistä se, joka on kiinteimmin mukana sdxl.org sivuston ylläpidossa
2) haluan omalta osaltani pitää SDXL:n toimintaan liittyvän ideoinnin sellaisena, että se on linjassa SDXL:n toiminnan kanssa
3) ehdin palata tähän asiaan seuraavan kerran ehkä sunnuntaina, joten mielestäni oli parempi kommentoida asiaa saman tien

Parhain terveisin,

Tapio Kalmi