Re: [DX] Kimppa QSL vs. henkilökohtainen QSL

Re: [DX] Kimppa QSL vs. henkilökohtainen QSL

Pahoittelen, puutun keskustelunne eli huutelen vieraisiin pöytiin. Mutta josko pistelaskennasta piittaamattomana voisin kommentoida?

ITSE EN NÄE mitään ongelmaa, jos vastaus eli vastaukset on yhteisraportilla hankittu siltä pohjalta, että jokainen raportoija on AUTENTTISESSA TILANTEESSA ITSE ja omilla laitteillaan eli omalla vastaanottimellaan/tallentimellaan kuullut, kuunnellut kyseisen aseman

Asia mielestäni muuttuu epäsuotavampaan suuntaan, jos henkilö A on omilla antenneillaan ja laitteillaan SDR-tallentanut, ja henkilöt B, C sekä D tuolta tallenteelta tietokoneillaan kaivavat "kimppaidin". Tuolla tavalla, ns. FFF-asemia voisi monistaa vaikka kuinka monen kuulemiksi..

ERI ASIA SITTEN on, tulisiko ns. kimpparaporttiin sisällyttää idileike jokaiselta raportin osalliselta. Tuota en näe aiheelliseksi eli tarpeelliseksi, jos kimpparaprtoijat keskenään ovat kuunnelleet ristiin iditallenteensa ja todenneet "joo, kyllä toikin kuuli sen aseman".

Ymmärrän hyvin JHU:n aiemmin esittämän perustelun, eli että asemallakin jo aletaan ihmetellä, jotta kuinka moni kuuntelija aivan yhdellä ja aivan samalla audioleikkeellä aivan sasmalta kellonlyömältä, erikseen meilaten tai erikseen kirjepostittaen kinuaa verifiointia.

EHKÄ OLEN käsittänyt jotain väärin, kuten vakiintunut käytäntöni on.

Mutta jos jokainen kimpparaportoija on OMILLA LAITTEILLAAN (huomioiden splitatut antennit) ja taidoillaan ITSE kuullut tietyn aseman, ei muuta kuin kimpparapo matkaan. Ja vastauksen osalta pointsi plakkariin jokaiselle, jonka nimi on verifioinnissa vahvistettu aseman kuulleeksi henkilöksi.

KELEJÄ JA tsemppiä! Huono meteorivuorokausi päättyi, uusi on alkanut.

73, IS