Vs: Oikea QSL?

This is a message from Alpo Heinonen <alpo.heinonen@xxxxxx>

----------
Lähettäjä: Jarmo Havukunnas <jhu@xxxxxxxxx>
Vastaanottaja: dx@xxxxxxxxxx
Aihe: Re: Oikea QSL?
Päivä: perjantai 2. toukokuuta 1997 5:39
Jep, tämä liittyy clusiven juorupalstalla olleeseen JEÖ:n e-mail-
kommenttiin, jossa JEÖ rinnastaa e-mail-vastausten herättämää
vastustusta aikoinaan edellä mainittujen, ULA-, TV-, utility-
piraatti- jne kuuntelun saamaan vastustukseen. Se, mitä itse
tarkoitin, oli ettei nämä ole koskaan olleet minkäänlainen haitta
AM-kuuntelun harrastajille niin kuin e-mail-vastaukset, koska niiden
yleistyminen vaikuttaa suoraan asemien vastaustapoihin riippumatta
aaltoalueista. Eli pelkistettynä, jos joku kuuntelee ja raportoi
piraatteja niin sehän ei tavallista kuuntelijaa haittaa millään
lailla, mutta jos joku asema siirtyy vastaamaan pelkästään e-mailin
välityksellä, haittaa syntyy niille joilla ei e-mail-yhteyttä ole.
Sen vuoksi minusta JEÖ:n kommentit meni ohi.

73´s de JHU----------

No ei auta pakko on vastata tahankin,
	Nyt vasta minulle valkeni JHU:n innostus kayda tata keskustelua! On
todella mielenkiintoista kuulla, etta E-mail vastaukset ovat haitta
AM-kuuntelijoille. Ehdottaisin kylla kaikille moisia miettiville jotain
muuta rakentavampaa mietittavaa tai vaikka jotain hauskaa harrastusta.
Onhan todella alytonta vaittaa vastaushaluttomuutta asemilla muutaman
hassun raportin sisaltaman E-mail-osoitteen syyksi. Voihan syyna samoin
perustein olla liian suuri paperiraporttien tulva tai faksista ryoppyavat
rapovuoret!!
	Eikohan liene asemien kannalta niin, etta mahdollisimman monipuolisten
kontaktimahdollisuuksien anto mahdollistaa yleensakaan vastausten saannin
asemilta. Voisihan ajatella E-mail vastausten jattavan asemille edes pienen
mahdollisuuden vastata joilllekin harvoillle jopa snailinakin. Ehka JHU:n
huippurapot ovat tassa joukossa.
	Muutenkin luulen, etta ne jotka haluavat raportoida (tai kayttaa
E-mail-osoitetta rapoissaan) sahkopostitse tekevat niin jatkossakin tasta
kaymastamme keskustelusta huolimatta. Kukaan E-mail-arvostelija ei ole
saanut minua (tuskin ketaan muutakaan) vakuuttuneeksi siita, miksi uudesta
hyvasta kaytannosta tulisi luopua. Kehitysta vastaan potkiskelu on
osoittautunut aiemminkin turhaksi ja varmasti niin nytkin. Muutosvastarinta
on oikeutettua, mutta toivottavasti nytkaan ei anneta taantumukselle
valtaa.

	Viela sen verran, etta E-mail tuskin tulee takaamaan vastausprosenttien
nousua tulevaisuudessa. Se on kuitenkin jo nyt osoittanut, kuinka
vastausten tyrehtymista voidaan hidastaa ja saadaan erittain
kayttokelpoinen tapa kommunikoida asemien ja kuuntelijoiden valilla.

Toivottavasti aiheetta enempaan keskusteluun,

AHE