Re: Trendit ja QSL? (Uusi postaus)

This is a message from Bo-Kristian Lindqvist <bkl@xxxxxx>

----------klip------------klip--------
> [...]
> softalla, äänikortilla ja kaiuttimilla varustettu multimedia-
> pc.  Eli siis aseman Suomessa kuullun idin voi pc:llä muuttaa
> tiedostoksi, joka menee sähköpostin liitteenä asemalle.  Jos
> siellä on sopiva laitteisto, tiedosto voidaan purkaa ja
> kuunnella kaiuttimista kuin kasetti ikään.  Ensi alkuun
> kuulostaa ihan mukavalta ja ainakin rahaa + paperia ja
> kasetteja säästävältä menelmältä.  Onko kukaan kokeillut?
> Homma voisi toimia, mutta kuinka moni osaa vastaanottopäässä
> purkaa paketin?  Eemelin käyttökin tuottaa monille vaikeuksia.

	Olen tänä kesänä pariin otteeseen lähettänyt audiotiedostoja Emaililla
Email kirjekavereille Eurooppaan ja näin saanut suttuisen IDin
selvitettyä, kyseessä on ollut FM asemia m.m. Tanskasta.  Kätevä ja
nopea tapa, nauhurista piuha sisään äänikortille ja sitten nauhoitetaan,
olen käyttänyt Sound Blaster ja Wav formaattia.  Olen myös saanut
identifioitavaksi Emailin kautta Suomalaisia FM asemia jotka on kuulunut
Tanskassa.

	Muuten olen tästä Email vastaus asiasta ihan samaa mieltä sinun (JM)
kanssa, kehitys menee eteenpäin ja tietysti meidänkin kuuluu olla mukana
ottamassa kaiken hyödyn irti siitä.  Itse en lähettänyt yhtään AM/FM
raporttia vuosina 1990-95 ja suurin syy oli heikko vastausprosentti,
kuuntelin ja lokasin kyllä asemia kaikki nämä vuodet.  Nyt Internetin ja
Emailin myötä harrastukseen on tullut uusi ulottuvuus m.m. monia Email
kontakteja ympäri Eurooppa johon olen aktiivisessa kirjeenvaihdossa, ja
teema on tietysti FM.

	Jos vertaa tavallisia QSL:iä ja Email QSL:iä  niin mielestäni Email
QSL:it ovat paljon henkilökohtaisempia  vaikkakin ne usein ovat
lyhyempiä kuin paperi verifioinnit.  Monesti pitkä Jenkki QSL kirje on
samanlainen kaikille sen saaneille, niissä Email QSL:issä mitä itse olen
saanut ollaan usein kommentoitu semmoisia asioita josta huomaa että
asema vastaa juuri minun rapporttiini.

	Hyvää loppukesää kaikille ja hyviä kesisilmoja, en pääse itse mukaan
johtuen työkiireistä ja FM keleistä... :)

		73 de BKL

--
  Bo-Kristian Lindqvist - " BKL"  Email:  bkl@xxxxxx
  Eskilomvägen 294