Re: CBC/SRC-pistelaskenta

This is a message from Mika M{kel{inen <mtm@xxxxxxxxx>

Vastasin jo Ritolalle suoraan. Koska asia tuntuu herattavan kiihkeita
reaktioita, ja koska satun kuulumaan ALT:hen, niin kommentoin viela
muutamalla sanalla. Teksti on omaani, ei ALT:n pahkailya:

On Tue, 17 Mar 1998, Jorma Mantyla wrote:
> No on ainakin ennen laskettu eri asemiksi CBF 690/CBM 940 tai esim.
> CBEF 540/CBE 1550.

Niin lasketaan edelleenkin.

> Mitä ALT tänään ajattelee, siitä en mene takuuseen, se pulja tuntuu
> muuttavan näkemyksiään suhdanteiden mukaan.

Mita suhdanteisiin tulee, niin ALT yrittaa kylla toimia suhdanteista
riippumatta - niin tassakin asiassa. Kuten Ritola totesi, (WRTH:n tietojen
mukaan) asemia voitaisiin hyvin pitaa yhtena asemana, mutta koska naista
on "aina" annettu eri pisteet, ei nykyinen ALT lahde muuttamaan kaytantoa
muuttamisen ilosta - sikali kuin se minusta on kiinni.

> sitä mieltä, että mm. Yle:stä saa vain HS/FS-pojot, mutta muita
> ei sitten jaeta.

Tassakaan asiassa ei mikaan ole muuttunut.

> Kysymystä olisi muuten hyvä soveltaa myös Japaniin.  Olen viime
> vuosina raportoinut uudestaan NHK-1/NHK-2 -asemia, joista ennen
> luulin ettei jaeta eri pongoja (esim. NHK Fukuoka JOLK 612/JOLB
> 1017).

Onnea raportointiin... niista annetaan eri pisteet, kuten on aina ennenkin
annettu.

> Samoin Havaijiin, missä esim. useimmat Honolulun asemat lähettävät
> samasta mastosta...

Kysymys (pelkasta) samasta mastosta on eri asia. Havaijilta, Brittein
saarilta ja muualtakin loytyy esimerkkeja siita, etta toiminnallisesti
taysin erilliset radioasemat kayttavat samaa lahetinmastoa. Niista on
annettu eri pisteet.

73
Mika Makelainen