From: "Alpo Heinonen" <alpo.dx@xxxxxxxxxx>
To: "Harry Forsblom" <harry.forsblom@xxxxxxxxxx>; <dx@xxxxxxxxxxxxxxxx>
Sent: Tuesday, March 15, 2005 4:22 PM
Subject: Re: [DX] Pistelasku: mitä tarkoittaa "mukaan myös AM-puoli"

  Hei, Ehdotus tarkoittaa ihan sitä miten on kirjoitettukin (minun mielestäni) Eli Suomen FM asemat otetaan mukaan FM-palstalle  ja AM-asemat Eurooppa-palstalle. Tuo AM tarkoittanee (ainakin kohdallani), että normaali SW FS-piste YLEltä ja MW HS-piste MW:ltä- eihän siellä ole kuin Porin SW-asema ja MW:llä 558 ja 963  {sinänsä ihan nyanssi, vaikka annettaisiin molemmista oma pisteensä, koska lähettävät eri ohjelmaakin -ajoittain ainakin] Muut AM-pisteet tulisivat yksityisiltä SW/MW ja mahdollisesti LW-asemilta (mielestäni vain 1 piste/asema, jos ei eri lähetinpaikkakuntia)

  Noita yksityiskohtia voisi hio tarpeen mukaan, mutta minun systeemilläni tällä hetkellä näitä "Extra"-AMpisteitä tulisi vain 2 kpl Suomesta. Pistemielessä sillä ei ole varmaan mitään merkitystä kenellekään, mutta tasavertaistaisi kuitenkin Suomen samanarvoiseksi muiden maiden rinnalle.

  Parhain terveisin Alpo

  PS. vielä pikku kommentit Harryn tekstin joukkoon, jos jaksatte lukea.

  Moro,
  Kertokaas, mitä tarkoittaa JSA:n allaoleva ja monien kannattamakin ehdotus "mukaan myös AM-puoli? Se on jäänyt minulle epäselväksi, joten en ole päässyt sitä kannattamaankaan.
      Tarkoittaako se
      1) että vanhastaan hyvin AM-painotteiselle yleiselle pistelaskulistalle otettaisiin mukaan kaikki suomalaiset FM-asemat sellaisin  FM-toimikunnan tekemin rajauksin ja varauksin joita ehdotin kompromissiesityksessäni, mutta ei mitään muuta uutta? Ei siis uusia suomalaisia AM-asemiakaan.
  -Mielestäni EI näin.
      2) tarkoittaako se, että yleiselle listalle otetaan kaikkien (varauksin) suomalaisten FM-asemien lisäksi  joitakin uusia pistemahdollisuuksia suomalaisista AM-asemista?(Tämän lisäksi laajennetaan erikseen FM-listan pisteitä suomalaisilla). Siinä tapauksessa: mitä AM-asemia otetaan mukaan ja kuinka monen pisteen edestä? Tämä on jäänyt täysin epäselväksi, mutta ehkäpä tämä on se mitä on jo kannatettukin, vai onko?
  --Mitään varsinaista pisterajaa AM-asemille ei kannata asettaa. Vaikea kuitenkaan uskoa, että näitä kovin montaa tulöee (taloudelliset tekijät ja runsas työmäärä- ovat harrasteradioita ja kaupallisten tuloon on vaikea uskoa)
      3) Tarkoittaako se, että FM-listalle erikseen otetaan kaikki suomalaiset FM- asemat tietyin varauksin ja yleiselle (AM-listalle) erikseen joitakin uusia suomalaisia AM-asemia, mutta suomalaisten FM-lista ei tunkeudu yleisen listan puolelle, vaan  listojen pistemahdollisuuksia laajennetaan siis kummassakin listassa erikseen? Silti jää voimaan kysymys, mitä uusilla suomalaisilla AM-asemilla tällöin tarkoitetaan ja kuinka monen pisteen edestä niitä otetaan mukaan (yleiselle listalle).
  ---Tämä on enemmän FM-miesten asia keskustella (ja ALT:n) mihin pisteet lasketaan
      4) Sitä tuo kannatettu esitys e i   voine tarkoittaa, että FM-listalle otettaisiin kaikkien (varauksin) suomalaisten lisäksi myös uusia suomalaisia AM-asemia, joten mainitsen tämän vain loogisten vaihtoehtojen täydennyksen vuoksi.

  ----Mitä tarkoitat, eikö tuo merkitse asemien rajaamista aika erikoisin perustein (tai mitkä perusteesi ovat)? Ja mitä ns. vanhoja AM-asemia Suomessa toimii (minä en tiedä kuin nuo jo mainitsemani YLE:t ja tietenkin SWR:n ja AM603:n, jos niitä tarkoitit)... Miksi mahdollisesti samalla tavalla tulevat uudet yrittäjät pitäisi rajata pois systeemistä?
         Kertokaas, olkaa hyvä, mitä vaihtoehtoa te edellisistä tarkoititte ja kannatitte, vai jotakin vielä muuta? Mielipidekyselyssäkin näiden vaihtoehtojen erittely loistaa poissaolollaan, joten tätä on nyt täysi syy kysyä.

  ---Vastaukseni selvinnee edellisisistä. Ts. en kannata suoranaisesti mitään vaihtoehdoistasi vaan kuten edellä kirjoitin. Toivottavasti kantani selkisi.

  Alpo
                              73's HF