Re: [DX] SDXL:n kannanotto YLE 558 puolesta?

Re: [DX] SDXL:n kannanotto YLE 558 puolesta?

Olisin ehkä muotoillut asian hiukan vähemmän kärkevästi kuin Jorma,
mutta silti ymmärrän ja pitkälti sympatiseeraan JM:n ajatuskulkua.
Riippumatta siitä olisiko SDXL:n kannanotolla YLE:n AM-toiminnan
lakkauttamiseen todellista vaikutusta, sillä voisi olla merkitystä
symbolisena eleenä SDXL:n toiminnasta, niin jäsenistömme ulkopuolelle
kuin myös omalle jäsenistöllemme.

Se että ehdotus tyrmätään toteamalla, ettei LiHasta löydy aktiviteettia
asian hoitamiseen ja käsketään tehdä homma itse, on aika pelottavaa. Kun
sitten vielä todetaan että ainahan Liiton onnettoman johdon voi vaihtaa,
niin miettiä vain sopii, kuinka moni mahdollisesti ihan oikeasti
asioihin vaikuttamisesta kiinnostunut enää moisten kommenttien jälkeen
edes haluaa mukaan SDXL:ään vaikuttamaan? Kovasti homma vaikuttaa
epätoivoiselta kivireen vetämiseltä näiden viestien perusteella.

Niin ja edellisiin argumentteihin viitaten voin kyllä olla mukana tuota
kannanottoa muotoilemassa, tosin yksin en katso kompetenssini sen tekoon
riittävän. Tosin oma mielipiteeni on kyllä edelleen se, että homman
vetäjänä pitäisi olla LiHan, joka sitten voi pyytää avuksi parhaaksi
katsomiaan tahoja.

Jouni